In de autosport zijn sponsors zeer belangrijk. Er zijn maar weinig mensen die zonder de hulp van sponsors, het budget wat nodig is om te kunnen racen rond krijgen. Maar wat zijn nou de voordelen voor u, als u sponsor wordt in de autosport? De tijd dat sponsoring in de autosport enkel en alleen voor reclame doeleinden werd gebruikt ligt ver achter ons. Tegenwoordig is autosport naast een vorm van reclame-exploitatie ook een perfect instrument voor relatiebeheer en marketing. Door het dynamische en spectaculaire karakter van autosport tezamen met de glamour die de autosport omgeeft groeit de belangstelling voor de autosport nog steeds. Dit maakt de keuze voor sponsoring in de autosport en de daarbij horende publiciteit nog makkelijker. Zeker als men het af gaat wegen tegen dure, eenmalige advertenties en andere reclameuitingen.
De doelgroep die u kunt bereiken via de autosport is enorm. Denk hierbij niet alleen aan de bezoekers van de evenementen, maar ook mensen die de sport via televisie, internet, kranten en tijdschriften volgen. Voor u kan sponsoring de unieke kans betekenen om toegang te krijgen tot uw doelgroep.
Een tweede voordeel van sponsoring in de autosport is de unieke mogelijkheid om de sport van dichtbij mee te maken. Voor veel mensen blijft het bij het kijken op de tribune of op televisie, maar als sponsor komt u dichterbij dan wie dan ook. U krijgt de mogelijkheid om de race vanuit de pitstraat, de pitpox of de rijderspaddock te volgen. Een unieke gelegenheid om relaties mee te nemen en hen een fantastische dag te bezorgen.
Zo ziet u maar, de mogelijkheden zijn oneindig. Via de autosport kan u, uw doelgroep bereiken en u kunt de sport gebruiken om uw (zakelijke) relaties te versterken. Bent u geintresseerd geworden of wilt u meer informatie, neem dan contact met ons op en wellicht loopt u binnenkort door de pitstraat in Zandvoort!