Een pauze van vijf maanden is best lekker. Je kunt de auto weer wat herstellen en verbeteren. Nieuwe banden sets, wiellagers, nieuwe bussen in de ophanging rondom, brandstofrail vervangen, rondom vers in de lak en plaatwerk weer strak, nieuw stuurhuis en uitgelijnd. En dan op naar de openingsrace van 1 april op Circuit Zandvoort. Er is geen vrije training, we starten meteen met de kwalificatie.
Kwalificatie
Het regent, de baan is glad, maar prima om de Porsche te verkennen of alles nog werkt. Vooral het onderstel is flink uit elkaar geweest, dus dan is het wel eerst kwestie of dat goed werkt. En daarnaast natuurlijk nog een tijd neerzetten en hopen dat de baan op gaat drogen, want op droog merkt je pas goed of de Porsche er goed voor staat. Tevreden met een negende tijd, want belangijkste is of de Porsche het goed doet.
Race 1
Er loopt een beetje droog spoor op de baan, dus ik kan Porsche nog wat beter verkennen. Ik heb nog niet volledig vertrouwen in de Porsche, met het vernieuwede onderstel kan hij wat anders, ik hoop beter, reageren. Ik rij achter Ronald van Vliet aan. Ik kan hem in zicht houden, maar niet goed aanklampen. Dat is het dan ook maar, verder zelf weer even wennen aan het rijden en Porsche goed aanvoelen. Ik finish op een zevende plaats, toch nog twee plaatsen opgeschoven.
Race 2
De baan is droog, dus tijd om de Porsche goed de sporen te geven. De topsnelheid ontbreekt nog wat. Later blijken de remmen wat aan te lopen, tijd om die weer te reviseren. De nieuwe remkoeling moet zojn werk wel gedaan hebben, maar de slangen ook nog even checken of di goed op zijn plek blijven zitten. De rondetijden verbeteren iedere ronde. Ik moet nog wat wennen aan de betere uitweging, ik kan later en harder remmen, maar moet de latere rempunten nog even in de brein vastleggen. De tijd verbetert naar een 2:09.4, daar moet nog een seconde vanaf om in de top drie te kunnen komen.
De nieuwe voorwiel lagers doen hun werk goed. Geen kabaal en trillingen meer, ik kan de Porsche beter aanvoelen. Na de race moet ik nog wel even checken of de lagers en het nieuwe stuurhuis geen speling hebben. Tussen de races door zat het bij de lagers goed, met het stuurhuis had ik wat twijfel. De voorremmen zal ik reviseren, heb de spullen daarvoor liggen. Dat gaat wat topsnelheid opleveren, ik merkte vooral op het rechte eind wat verlies. We zullen met de datalog vergelijking dat nog even checken, met de bocht in en uit snelhid van “Bos uit” en de snelheid op het rechte eind.